birgittastensson.blogg.se

Tjejvasan 2018

Publicerad 2018-03-01 21:10:38 i Allmänt,

Hej mitt mål i år är att göra tjejklassikern och i fredags starade min resa. Vi tog tåget från Skövde till Stockholm. Där passade vi på att äta innan vi gick på tjejtåget till Oxberg. Ett tåg fyllt med tjejer som skulle köra tjejvasan och ett nattåg som stannade intill starten på morgonen. Vi åt frukost  på tåget och hämtade startpåsen med chip och nummerlapp mm. Perfekt ordnat. Vi startade kl 11.45. Gud så nervös jag var! Men det gick bra. Allt gick lungt till och det var bra spår i ett sagolikt vackert vinterlandskap och ca -7.Jag körde på 3.39 mitt mål var att bara genomföra och njuta av allt.
Jag har nog aldrig tränat att åka skider men jag har åkt längd förut och i år köpte jag skider och allt till. Jag har åkt ca 7 mil innan på skidor . Väldigt bra ordnat med alt och en fantastiskt upplevelse . 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Birgitta Stensson

En gift 68 med en fotbollstokig familj som gillar att träna och fixa hemma.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela