birgittastensson.blogg.se

Träning för hälsan

Publicerad 2017-10-16 20:48:00 i Allmänt,

Jag har börjat att träna mer än jag har gjort tidigare. Jag försöker att göra nåt varje dag. Idag stack jag in till stan och simmade 2250 m crawl med handpaddlar och dolme. Jag försöker att bli snabbare och starkare, men är inte lätt. I sommar simmade jag mer än jag någonsin gjort tidigare.Testade nya ställen att simma i som  t ex Göta kanal, Billinge hus badet med 50m banor utomhus och nya sjöar. Jag lärde mej crawl för ett årsen. Det har förändrat mitt liv  och jag simmar 2 till 3 gånger i veckan. Nu går jag en fortsättnings kurs som ska göra mej lite snabbare.
 
 
Försöker också att cykla på sommaren. Gå upp tidigt, åt en bra frukost med kaffe. Ta med vatten.  På med cykelbyxorna som är så snygga men det är ett måste. Inget går upp mot att möta dagen på cykel,. Det är tyst, lugnt och  kanske vindstilla.  Mina runder  är ca 3-4 mil .jag tror att det bygger upp mej på ett bra sätt, bra för mina knä och ben.
 
Jag försöker att springa 1-2 g i veckan. Det känns inte alltid lika lätt och kul men bra för kondisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Birgitta Stensson

En gift 68 med en fotbollstokig familj som gillar att träna och fixa hemma.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela