birgittastensson.blogg.se

Cyklade hem till pappa

Publicerad 2016-07-21 18:06:15 i Allmänt,

Hej för ett tag sen  fick jag tillbaka min gamla cykel som jag köpte när jag var 18, en blå Rex cykel . Jag blev så himla glad, TACK. Då började jag cykla först Flistad rundan på en mil och som gick som en dans  nästa dag testade jag en runda på ca 17 km till Moholm  kändes helt ok. Dag tre tog jag  en tur på ca 3 mil till Vassbacken jag över levde detta så nästa dag körde jag rundan åt andra hållet .Det är så fint att cykla . Då sa min man
Du skulle cykla till din pappa, pappa har alltid älskat att cykla. Jag vilade en dag och sen körde jag först till Horn,
Binneberg, Öglunda, Varnhem, Brodetorp och Sätuna där bor Pappa en tur på 50,81 km enkel resa. Jag började cykla 8.50 och var där 12.15 men jag stannde och köpte middag i brodetorp, sill och potatis det är aldrig fel.
Jag hade ringt dagen innan så han visste att jag skulle komma men inte på cykel.  Han blev så rörd och glad det va så härligt att se..
Jag cyklade hem vid 5 det kändes lättare med mera nedförsbackar som tur var. Jag var helt Slut när jag kom hem men Tack pappa för en underbar dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Birgitta Stensson

En gift 68 med en fotbollstokig familj som gillar att träna och fixa hemma.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela